Monthly Archives: november 2013

Tip: Laat anderen uw bezoekers overtuigen

Onderzoek wijst uit, dat klanten van uw webshop eerder geneigd zijn tot aankopen over te gaan, wanneer ze zien dat anderen ze daarbij zijn voorgegaan. Daarom is het een goed idee om uw webshop te koppelen aan onafhankelijke ‘review’-sites.

Klanten kunnen daar, na hun bestelling, een waardering achterlaten voor uw producten en/of service. Als deze waarderingen zichtbaar zijn in uw webshop, kan dat net dat zetje extra zijn dat (toekomstige) klanten nodig hebben. Bijkomend voordeel: u kunt erg veel leren van de reviews van klanten, en zo uw webshop nog verder verbeteren.

Hoe werkt dat dan?

In de meeste webshopsoftware kunt u uw klanten (enige tijd) na een bestelling een mail sturen met daarin de link naar bijvoorbeeld TrustPilot of ThuisVergelijken.nl. Klanten kunnen zelf kiezen of ze dit doen, maar zien wel dat u waarde hecht aan de feedback van de klant.

Voorbeeld: DataCT op webhosters.nl

DataCT vraagt haar klanten na een bestelling een review te plaatsen op webhosters.nl. Dit levert regelmatig waardevolle leads op. Wij leren van de reviews van klanten, en toekomstige klanten zien wat ze aan ons hebben!