Monthly Archives: mei 2014

Meta tags maken uw site aantrekkelijker

Meta tags worden gebruikt om uw website of webwinkel te laten communiceren met zoekmachines, social media en andere sites. Door een wildgroei aan verschillende meta tags, kan het zonder SEO expertise lastig zijn om de juiste tags te kennen en toe te passen. Juist om die reden hebben wij voor u een overzicht gemaakt met de belangrijkste meta tags. Wanneer u nog meer tags wilt toevoegen, biedt deze post ook een compleet overzicht van alle meta tags. U kunt de meta tags toevoegen tussen <head> en </head> in uw *.html of *.php bestand. U kunt controleren of dit goed is gegaan door met Chrome of Firefox een element op uw website te inspecteren en te controleren of de meta tags bovenaan de code staan. Continue reading

Zoom FPC – Full-Page Cache voor Magento update 1.0.5_fix_DataCT

Om nog beter gebruik te maken van de snelheid van onze Magento hosting, kunt u plugins gebruiken om de software verder te optimaliseren. Wij hebben een plugin voor u gevonden die de laadtijd van uw pagina reduceerd van seconden tot honderdsten: Zoom FPC. In deze blogpost bieden we u een handleiding aan voor de installatie en een geupdatet versie van Zoom FPC die werkt met de laatste versie van Magento zonder white page/blank page fouten.

Wat is Zoom FPC?

Zoom FPC, ook wel bekend als Zoom Full-Page Cache, is een opensource plugin voor Magento die door middel van Full-Page caching de laadtijd van Magento website’s drastisch verkort. In een test die wij hebben uitgevoerd met de Zoom FPC plugin, konden we de laadtijd van een Magento webshop reduceren van 2170ms naar onder de 47ms! Zoom FPC is enkele jaren terug ontwikkeld door EZApps en gepubliceerd op Github, maar de plugin is sinds 2012 niet meer bijgewerkt. Een bug zorgde voor sporadische blanke pagina’s in de laatste versies van Magento. DataCT heeft deze bug geplet zodat u ook met de laatste versie van Magento uw website met Zoom FPC kunt optimaliseren. Bekijk hier een demonstratie.

Continue reading

One Page Checkout installeren voor uw webshop

Een one page checkout of een enkele afrekenpagina, maakt het makkelijker voor uw klanten om te betalen. De klant hoeft immers maar een keer het formulier in te vullen en de gegevens te bevestigen. Een nadeel van one page checkout kan zijn dat bij een fout van de klant, hij of zij het hele formulier opnieuw moet ingevullen. Een goed geprogrammeerde pagina kan dit probleem ondervangen. Doordat uw klanten gemakkelijker kunnen betalen, kunt u de conversie van uw shop verhogen. In dit overzicht vindt u terug welke enkele afrekenpagina plugins er beschikbaar zijn in verschillende prijsklassen.

Magento one step checkout

Hoewel de betaalpagina van Magento al erg goed is, biedt de plugin One Step Checkout een nog sneller alternatief om te betalen. Veel sites bevestigen dat met deze plugin hun conversie is gestegen. De plugin is beschikbaar vanaf €245,- voor een licentie met 6 maanden support.

Het is ook mogelijk om een thema te downloaden voor Magento waarin de one page checkout al is verwerkt. Zo is het thema Venedor beschikbaar voor $85 incl. BTW. De plugin abi one page checkout biedt ook een eenvoudige one page checkout voor $31 incl. BTW. Deze plugins moet u installeren op eigen risico. Het is daarom aanbevolen om een backup achter de hand te houden voordat u een plugin toevoegt aan uw webshop.

PrestaShop one page checkout

PrestaShop bevat standaard al een one page checkout module. Deze kent echter beperkingen. Daarom is er een alternatieve plugin beschikbaar voor 79.99. Wij hebben echter zelf moeten constateren dat deze maar op enkele fronten beter is dan de standaard PrestaShop plugin.

OpenCart fast checkout

De plugin OpenCart fast checkout biedt een alternatief voor de standaard checkout functie van OpenCart. De plugin kost $12 incl. BTW. Ook vanwege de prijs hoeft u hier niet heel veel van te verwachten, maar de plugin biedt een goede basis om de checkout functie van uw OpenCart shop te verbeteren.

Het voordeel van meerdere landingspagina’s maken

Wat zijn landingspagina’s?

Een landingspagina, promotiepagina of landingpage is een pagina waarop uw bezoekers terecht komen via een zoekmachine. Een landingspagina is dus gekoppeld aan een specifieke zoekopdracht die uw bezoeker intikt. Wanneer u een webshop heeft, kan een landingspagina een bepaald product zijn. Maar het is ook goed mogelijk dat een landingspagina meer informatie geeft over een bepaalde dienst, een deel van uw visie of een afdeling van uw bedrijf. U kunt natuurlijk ook landingspagina’s maken voor specifieke (kortings)acties of promotie.

De voordelen van meerdere landingspagina’s maken

Het is dan ook logisch dat een groot aantal landingspagina’s het aantal bezoekers van uw site kan verhogen. Wanneer u meerdere pagina’s koppelt aan specifieke zoekopdrachten, zal elke pagina een x aantal nieuwe bezoekers voor uw site genereren. Hoeveel dat er zijn hangt af van de positie die deze pagina’s verwerven in Google. Zoekmachine optimalisatie is dan ook cruciaal voor het succes van een landingspagina. Maar tegelijkertijd geldt ook dat meer pagina’s ook meer bezoekers zullen opleveren. Zowel kwaliteit en kwantiteit zijn dus beiden belangrijke factoren voor succes.

Hoe gaat u te werk

Er zijn vijf belangrijke factoren die moeten kloppen om een landingspagina goed vindbaar te maken:

  • Sleutelwoorden of keywords
  • De titel en URL van de pagina
  • Een duidelijke CTA ‘call to action’
  • De naam en omschrijving van afbeeldingen
  • Conversie gerichte inhoud

De sleutelwoorden waar u op gevonden wil worden bepalen de eerste opzet van uw landingspagina. Het is belangrijk dat deze sleutelwoorden terugkomen in zowel de titel als de URL van de pagina en dat ook de inhoud van de tekst verder ingaat op deze sleutelwoorden. Omdat bekende sleutelwoorden al volop voorkomen op het web, kunt u het beste specifieke combinaties van keywords maken. U kunt de Keyword Planner van Google gebruiken om het succes van een combinatie keywords in te schatten.

Voeg daarnaast een CTA toe waarmee u de bezoeker uitnodigt om contact op te nemen, zich te abonneren op een nieuwsbrief of een product toe te voegen aan het winkelmandje. Zorg er ook voor dat de keywords veelvuldig terugkomen op uw pagina en dat ook de naam en omschrijvingen van afbeeldingen de keywords bevatten. Het doel van een landingspagina is, naast het genereren van extra bezoekers, ook om een concreet en helder aanbod te doen naar deze bezoekers. Richt uw pagina dus zo in dat dit aanbod helder over komt.

Hoe kunt u landingspagina’s maken?

Wanneer u landingspagina’s wil toevoegen aan uw website, dan kunt u een WordPress blog toevoegen aan uw webshop, of gebruik maken van de ingebouwde blog functionaliteit van uw webshop software. In onze post Een blog toevoegen aan uw webshop kunt u lezen hoe u te werk gaat.

Om het optimaliseren van uw pagina’s voor zoekmachines gemakkelijker te maken, kunt u gebruik maken van de Yoast plugin voor WordPress. Deze plugin voegt een checklist toe aan de admin omgeving, waarmee u kunt controleren of uw pagina geschikt is voor zoekmachines. In onze post SEO voor WordPress ontrafeld kunt u meer informatie vinden over zoekmachine optimalisatie.

Cross-selling en up-selling voor webshops

Cross-selling en up-selling zijn beproefde methodes om producten mee te verkopen. Hoewel dit vooral wordt toegepast in de retail sector, biedt ook het internet mogelijkheden voor cross- en up-selling. Wanneer u uw webshop software correct instelt, kunt u een hogere conversie behalen en de inhoud van het winkelwagentje vergrootten. In deze blogpost bekijken we de verschillende opensource webshop pakketten en hoe cross- en upselling kan worden ingesteld.

Wat is cross-selling en up-selling?

Cross-selling is het doorverkopen van nieuwe producten en diensten aan bestaande klanten. U moet denken aan klantenbinding en het leveren van nieuwe producten of diensten, wanneer een klant tevreden is met wat hij al heeft. Een goed voorbeeld van cross-selling is het leveren van accesoires bij aankoop van een kledingstuk. Up-selling is het aanbieden van een groter pakket of product dan wat de klant aanvankelijk wilde kopen. Een bekend voorbeeld hiervan zijn de small, medium en large menu’s bij fastfood ketens. De klant komt voor een milkshake met frites en kiest uiteindelijk voor een medium menu met een hamburger.

Uw strategie: Complementaire producten, alternatieven, remarketing

Het belangrijkste voor een goede cross- en up-selling strategie zijn de producten die u aanbiedt. Ter voorbeeld: kleding van hoogwaardiger kwaliteit stof biedt up-selling mogelijkheden, modeaccesoires bieden cross-selling mogelijkheden. Elektronica met een hogere beoordeling of een bekender merk biedt up-selling mogelijkheden, adapters en headsets bieden cross-selling mogelijkheden. Wanneer u de producten heeft toegevoegd, kunt u de webshop software instellen. U kunt ook kiezen voor remarketing. Dus om producten die al bezocht zijn door uw klant opnieuw te tonen. Hiervoor zijn plugins beschikbaar, of u kunt contact zoeken met een webontwikkelaar.

PrestaShop Modules

PrestaShop biedt een gratis cross-selling en up-selling module. Deze werkt echter alleen wanneer uw thema dit toelaat. U kunt deze module eenvoudig activeren binnen de admin omgeving. U kunt daarnaast ook gebruik maken van de betaalde module ‘Cross-selling on cart’. Deze module toont cross-selling producten na het toevoegen van een product aan de winkelwagen.

Techniek OpenCart

OpenCart biedt standaard al de mogelijkheid om gerelateerde producten toe te kennen aan een product. Wanneer u een product aanpast kunt u onder links gerelateerde producten toekennen aan de productpagina. Deze worden dan onderaan de pagina weergegeven. Daarnaast biedt OpenCart een groot aantal modules voor cross- en up-selling .

Cross-selling en up-selling voor Magento

Magento biedt standaard alle cross- en up-selling mogelijkheden. Net als bij OpenCart kunt u deze terugvinden in de producteigenschappen. Belangrijk is dat u deze ook goed integreerd in de frontend van uw shop. Wanneer aanvullende aanbiedingen door middel van AJAX worden ingeladen kan dat de gebruikerservaring van uw klanten sterk verbeteren, zonder afbreuk te doen aan zoekmachine optimalizatie.

De voordelen samengevat

U kunt de mogelijkheden voor cross- en up-selling vrij eenvoudig activeren, maar het toekennen van de juiste producten werkt vooralsnog veelal handmatig. Daarom is het belangrijk om al bij de start van uw webshop rekening te houden met het toekennen van complementaire of alternatieve producten. Door dit soort aanbiedingen in uw webshop te integreren kunt u meer producten verkopen, maar het is daarbij wel belangrijk om de juiste producten te koppelen.